2009. június 24., szerda

Buborékos a friss lakkozás! Mit tegyünk?


Az autófényezésnél is felmerülő problémáról van szó, de jelen esetben egy parketta és annak tulajdonosa szenvedte el a hibát.

A lakkoktól azt várjuk el (ilyen szempontból mindegy, hogy parketta vagy autó) hogy viszonylag rövid idő alatt egy kemény, kopásálló bevonatot képezzenek. Ez azonban a felhasználótól is több odafigyelést igényel, hiszen ilyenkor könnyebb hibázni, és mivel látszódó (és csillogó) rétegről van szó, minden hiba sokkal látványosabban, szembeötlően jelenik meg.

Jelen esetben a képen látható problémát az okozta, hogy az alapozó lakk felkenését követően nem várták meg a szükséges száradási időt, és a alaplakkban levő oldószernek még nem volt ideje kipárologni. Amikor a következő réteg rákerült, az tulajdonképpen lezárta a felületet, így az alulról kifelé igyekvő oldószer a felette levő lakkon keresztül tudott csak keresztülfurakodni, ami azt okozta, hogy a teljes parketta felületén viszonylag egyenletes elosztásban kis dombocskák, buborékok keletkeztek.

Megoldás: A gyári leírásban szereplő teljes száradási idő kivárása után csiszolást és tisztítást követően vigyünk fel még egy réteg lakkot a felületre. A csiszoláskor figyeljünk rá, hogy a jelentkezett hibák teljes mértékben eltűnjenek, és a felület egyenletesen és foltmentesen kerüljön megcsiszolásra. Mivel az oldószerek már eltávoztak a lakkokból, így szinte bizonyosan nem fog újra jelentkezni a probléma.

Megelőzés: Tartsuk be a gyári utasításokat, száradási időket, rétegrendeket. Lakkok esetében kérjük el az üzletben a lakk műszaki leírását, és olvassuk el, ott részletes leírást találunk a használatra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A beírt megjegyzések ellenőrzést követően kerülnek fel.